I hraní počítačových her může být skvělou výukovou metodou! O tom se včera mohli přesvědčit naši žáci 9.B. Projektový den by se dal jednoduše shrnout jako „práce s pamětníkem“ a onou počítačovou hrou byl titul Attentat 1942, který se pyšní i oceněním Česká hra roku 2017. Autoři, vědci z Filozofické a Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy a Ústavu pro soudobé dějiny Akademie věd České republiky, v ní zkombinovali interaktivitu filmových rozhovorů a komiksu s autentickými záběry.
Pan učitel Petr Suchánek si vše velmi pěkně připravil! Děti pracovaly v šesti týmech rozmístěných různě po škole tak, aby se nerušily a mohly postupovat každý svým tempem. V průběhu procházení herním příběhem vypracovávaly odpovědi na otázky v pracovních listech. Vše bylo navíc povýšeno o zapojení komunikačních dovedností v angličtině, ve které byly zpracovány některé části pracovních listů.
Seznam rozvíjených klíčových kompetencí a průřezových témat v rámci tohoto projektové dne je jak vidno poměrně rozsáhlý. A o tom by záklakdní škola měla být. Naučit děti komunikovat, spolupracovat a samostatně kriticky uvažovat v souvislostech.