Vážení rodiče,
ve školním roce 2020-2021 je umístěna ranní a koncová družina v budově Mstětická – vchod zahradou. Žáci obdrží přihlášku do ŠD, kterou je třeba vyplnit a druhý den odevzdat příslušné vychovatelce školní družiny.
Nabízíme umístění Vašeho dítěte ve školní družině během školních prázdnin ( týká se to podzimních,pololetních a velikonočních prázdnin ) a ředitelského volna.Školní družina je v provozu od 7.00 – 16.00 hodin při minimálním počtu 10 a více dětí v prostorách ranní a koncové ŠD v budově Mstětická.
Školní jídelna pro školní děti nevaří.
Pokud budete mít o tuto službu zájem,je NUTNÉ napsat lísteček se jménem dítěte,třídou,dobou příchodu a odchodu do družiny,kdo dítě vyzvedne a hlavně lístek opatřete podpisem rodičů.Tento lístek prosím odevzdejte vychovatelkám ve školní družině nejpozději 14 dní před prázdninami/ředitel.volnem.Poté budete písemně informováni,zda bude ŠD v provozu.
Zájem je závazný,proto je nutné přihlášené dítě v případě nemoci či jiné důvodné absenci omluvit.
Pokud tak rodiče neučiní,ztrácí možnost nahlásit své dítě na následující prázdniny nebo řed.volno.
Vnitřní řád školní družiny
– platnost od 12. 10. 2020 – 30.6.2021
Práva povinnosti účastníků a jejich zákonných zástupců ve školní družině a podrobnosti o pravidlech vzájemných vztahů s ped. pracovníky.
- Odevzdat vyplněnou přihlášku. Dodržovat dobu pobytu podle záznamu rodičů.
- O nepřítomnosti účastníka informuje vychovatelku třídní učitel/učitelka. Nepřítomnost účastníka je zaznamenána do třídní knihy školní družiny.
- Změny v přihlášce musí rodiče nahlásit příslušné vychovatelce. Telefonické změny jsou nepřípustné.
- Účastník nesmí v žádném případě opustit školní družinu bez dovolení vychovatele.
- Za účastníka, který byl ve škole a do školní družiny se nedostavil, vychovatelka neodpovídá.
- Po odchodu účastníka ze školní družiny za něj přebírá odpovědnost jeho zákonný zástupce.
- Účastníci se chovají zdvořile vůči všem dospělým i ostatním účastníkům. Slušně zdraví.
- Účastník se ve školní družině řídí pokyny vychovatelek, školním řádem a vnitřním řádem školní družiny.
- Do školní družiny není dovoleno nosit cenné předměty nebo větší částky peněz.
- Ve školní družině je zakázáno používat mobilní telefony a jiná elektronická zařízení ke hrám a dalším činnostem, které se neslučují s plánovaným programem školní družiny.
- Účastník má právo na ochranu před jakoukoli formou diskriminace, před všemi formami tělesného a duševního násilí.
- Účastník má právo na pomoc ze strany vychovatelky.
- Zákonný zástupce účastníka má právo být informován o chování svého dítěte ve školní družině.
- Zákonní zástupci účastníka mají právo vyjadřovat se ke všem rozhodnutím týkajících se účastníka.
- Přijetí do školní družiny není nárokové. O přijímání účastníků rozhoduje ředitelka školy, přednost mají žáci nižších ročníků.
- Při mimořádném nebo předčasném uvolnění účastníka žádáme předem písemnou omluvenku s datem a podpisem zákonného zástupce. Jinak nebude účastník uvolněn.
- Školní družina realizuje svoji výchovně vzdělávací činnost podle schváleného školního vzdělávacího programu. Umožňuje účastníkům i přípravu na vyučování.
Provoz a vnitřní režim školní družiny.
- Po příchodu do školní družiny si účastníci odloží a jdou do určené místnosti. Aktovky si ukládají ve třídě. Dodržují hygienické návyky.
- Účastníci jsou zařazeni do devíti oddělení. Dvě jsou umístěna v budově Školní 2, sedm oddělení je v budově Kasalova 454 a Mstětická 1031. Účastníci využívají prostory školní zahrady s herními prvky a prostory tělocvičny školy.
- Pitný režim a obnova pomůcek je placeno z dobrovolných darů rodičů.
- Po skončení vyučování si účastníky přebírá od vyučujících vychovatelka školní družiny. Vyzvedávací časy:
MSTĚTICKÁ ŠKOLNÍ
- a) po obědě – 12.00, 12.50 hodin a) po obědě – 13.00 hodin
- b) 13.30 hodin b) 15.00 hodinách
- c) 15.00 hodin c) koncová ŠD 15.00 – 17.00 hodin
- d) koncová ŠD 15.00 – 17.00 hodin
Účastníky nelze vyzvedávat v čase, kdy probíhá řízená činnost (13.30 – 15.00 hodin).
- Není-li účastník vyzvednut ze školní družiny do 17.00 hodin, kontaktuje vychovatelka zákonné zástupce účastníka nebo osoby pověřené k vyzvedávání. Pokud je tento postup bezvýsledný, kontaktuje pracovníka OSPOD, pracovníka Oddělení sociálních věcí MěÚ, Policii ČR.
- Zákonní zástupci budou vyzváni k řešení situace s ředitelkou školy, pokud opakovaně opožděně vyzvedávají účastníka ze školní družiny.
- Do školy mají zákaz vstupu osoby vykazující známky požití alkoholu. Pokud budou tyto známky vykazovat zákonní zástupci/osoby pověřené vyzvedáváním, bude škola informovat pracovníka OSPOD.
- Pro tento školní rok je školní družina otevřena ráno od 6.45 hodin do 7.40 hodin v budově Mstětická a Školní. Začátek odpolední části provozní doby družiny se řídí rozvrhem v daném školním roce. Nejdříve od 11.40 hodin. Konec odpolední části provozní doby družiny je v 17.00 hodin.
- V době ředitelského volna nebo prázdnin (podzimních, pololetních, velikonočních) lze účastníka přihlásit do školní družiny. Podmínkou provozu ŠD je ale minimální počet zájemců 10 a více účastníků. Zákonný zástupce písemně požádá o tuto skutečnost sám, v předstihu 14 dnů. Poté bude písemně vyrozuměn o provozu školní družiny.Při tomto provozu není zajištěno stravování účastníků.
- Pokud účastník odchází po obědě, jeho pobyt ve škole končí rozvrhem hodin. Po vyučování odchází na oběd s vyučujícím a po obědě sám ze školy (platí pro Kasalovu)
Podmínky zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví účastníků:
- Po ukončení vyučování vychovatelka převezme přihlášené účastníky od učitelů zapsané do školní družiny. Zákonní zástupci si účastníka přejímají od vychovatelů ve smluvených hodinách. Účastníci z vyšších ročníků přecházejí do školní jídelny a školní družiny samostatně.
- Nevolnost nebo poranění hlásí účastníci neprodleně vychovatelce.
- Ve školní družině jsou si účastníci rovni, proto mají žít s ostatními v přátelství. Ochotně pomáhají svým kamarádům a mladším dětem. Vznikne-li spor, požádají o pomoc vychovatelky k jeho vyřešení.
- Každé oddělení má stanoven svůj pitný režim dle svých potřeb a možností.
- V oddělení je stanoven maximální počet 29 a 30 účastníků (dle hygienických norem). Při vycházkách mimo areál školy je stanoven maximální počet 25 účastníků.
Podmínky zacházení s majetkem školy:
- Před odchodem domů zanechá po sobě pořádek a rozloučí se.
- S inventářem her a zařízením zachází opatrně. Vypůjčené hry před vrácením urovná a
překontroluje. Dojde-li k poškození, čestně to ohlásí.
- Na hřišti a zahradě používá ke hraní vymezené prostory, neláme zeleň a odpadky odhazuje do
košů.
Pravidla pro hodnocení účastníků:
- Účastníky vedeme k sebehodnocení i k společnému rozboru činností, nehodnotíme jen celkový
výsledek, ale i snahu, píli a přístup.
Formy hodnocení: ústní pochvaly a drobné materiální odměny.
- Za nedodržování a soustavné porušování vnitřního řádu školní družiny mohou být účastníci
potrestáni oznámením zákonným zástupcům, případně vyloučením.
Vyloučení účastníka ze školní družiny:
- Za porušování vnitřního řádu školní družiny.
- Za chování ohrožující ostatní účastníky.
Barbora Šimonová Mgr. Bc. Jana Malá
vedoucí vychovatelka ředitelka školy